04

Cum ne pregătim corpul pentru naștere? (II)

Bun, știm care este problema dar ce soluții avem?
1. RE-LA-XA-RE – nu am suficiente cuvinte să descriu cât este de importantă, mai ales în sarcină
2. Exerciții fizice specifice

1. Relaxarea
Fiecare din noi suntem diferiți și răspundem diferit la stimuli. Fă ceea ce știi că îți dă ȚIE o stare de pace interioară:

  • respiră CONȘTIENT, lent, profund
  • meditează
  • fă plimbări în natură
  • ascultă muzică liniștitoare
  • pictează/desenează/colorează
  • fă dragoste
  • citește
  • contemplează
  • mergi desculță prin iarbă
  • înoată
  • fă băi lungi (cu apă la temperatura corpului)
  • cântă
  • dansează

Sunt recomandări generale dar ia din listă ceea ce și se potrivește și oferă-ți cât mai mult timp făcând ceea ce te liniștește. Chiar și dacă ai zi plină la lucru, ia-ți câte o pauză de câteva minute pe care să ți le dedici doar ție.

Paradoxal, să știm să ne relaxăm necesită multă muncă. Ne-am obișnuit să fim în stare de tensiune, cu adrenalina curgându-ne prin vene, este starea noastră firească. Închide telefonul, lasă televizorul, și conectează-te cu tine, facând ceea ce te liniștește… sau nefăcând nimic.

Pe măsură ce se apropie momentul nașterii, petrece tot mai mult timp în relaxare.

Dacă te pregătești pentru o naștere naturală, gasești pe internet exerciții de respirație specifice pentru travaliu, sau poți merge la cursuri prenatale ca să înveți metode de relaxare pentru travaliu.

2. Exercițiile fizice specifice

Mușchiul psoas este foarte greu de adresat prin exerciții fizice obișnuite deoarece este un mușchi intern. În yoga, pilates etc există anumite mișcări sau poziții pentru eliberarea psoas-ului dar părerile sunt împărțite cu privire la eficacitatea lor în sensul că se pare că ar avea doar efecte minime. Rămâne un subiect deschis, care merită studiat.

În experiența mea ca educator Spinning Babies și ca doula (însoțitoare la naștere), exercițiul Side-lying Release din Spinning Babies (cel din poză) mi-a oferit cele mai mari și mai frumoase surprize. Este de mare folos atât în sarcină dar mai ales la naștere, atunci când bebelușul este angajat deja în pelvis dar travaliul stagnează (la 4-5 cm dilatație).

Cea mai incredibilă experiență a fost la o naștere la care am participat ca doula și unde dilatația stagna la 4 cm de muuulte ore deși contracțiile erau intense și lungi. Indiferent ce mișcări făcea graviduța, colul rămânea încăpățânat la 4 centimetri. Am făcut împreună cu ea Side-lying Release pe fiecare parte și, o jumătate de oră mai târziu, a ajuns la dilatație maximă și a născut.

Este important ca exercițiul să fie făcut corect și să existe aliniamentul ideal între urechi-umeri-șolduri. Ca să fii sigură că îl execuți corect, poți participa la un curs de Spinning Babies (găsești detalii despre următoarele cursuri pe pagina de Facebook Nașteri cu Suflet) sau îți poți cumpăra/downloada DVD-ul ”Parent Class” cu Gail Tully, creatoarea Spinning Babies: https://spinningbabies.com/shop/?oprid=10582&ref=14042

 

Recent m-am confruntat cu dureri în șoldul stâng (perioadă stresantă, lipsă acută de mișcare) și tot cu Side-lying Release m-am ”dres”. La fel și soțul meu, cu discopatie lombară, scapă de durerile de spate tot cu Side-lyine Release. Atunci când le face.

Indiferent ce metode ai aplica pentru detensionarea sau elasticizarea mușchiului psoas, nu uita că cea mai bună metodă e prevenția: evitarea stresului și a vieții sedentare.

Să aveți o sarcini ușoară și nașteri minunate!

Comments are closed.